!
Fyll i det här fältet.
Behandling av personuppgifter på hemsidan påverkas av nya dataskyddsförordningen. Ert arbete underlättas genom följande komponenter:
På hemsidan finns ett färdigt biträdesavtal mellan er som personuppgiftsansvarig och oss som personuppgiftsbiträde. Avtalet godkänns av inloggad administratör under "Inställningar". En kopia skickas till föreningen och avtalet finns alltid tillgängligt på er hemsida.
Vid ställen där besökare skickar in personuppgifter visas en informationstext. Texten beskriver på vilket sätt personuppgifterna behandlas på hemsidan. Informationstexten kan justeras av er om ni t ex vill komplettera den eller länka vidare till en mer fullständig beskrivning som passar just er förening.
Om generell inloggning används begärs samtycke vid alla typer av formulär där personuppgifter anges. Det kan t ex vara vid tidsbokning, felanmälan, kontaktformulär osv.
Om individuell inloggning används begärs samtycke när ett användarkonto skapas och uppdateras.
Har ni specifika frågor kring hur de komponenter som finns på hemsidan fungerar? Kontakta då gärna oss för support, så kan vi berätta hur ni ska hantera funktionerna.
Har ni generella frågor kring dataskyddsförordningen och ert ansvar som personuppgiftsansvarig? Kontakta då exempelvis Datainspektionen, juridisk assistans eller föreningens förvaltare.
Ni som juridisk person är personuppgiftsansvar
Samtliga våra servrar är lokaliserade i Sverige och vi anlitar följande underbiträden: